فیلم پورنو را در ادبیات نوین سیاسی نظامی و فرهنگی، حمله خاموش مینامند. در حال حاضر بیش از 500 میلیون سایت پورنو و نیز دهها هزار فیلم و تصویر پورنو ، تجارت سیاه چندمیلیارد دلاری برای گردانندگان این داستان ایجاد کرده است. پورنوگرافی از دو کلمه پورنو ( واژه لاتین به معنای فرد معامله گر جنسی) و گرافی ( مطالب تصویری و شنیداری و نوشتاری) تشکیل شده است. در صورت وجود دو شرط زیر فیلم پورنو محسوب میشود 1- فاقد ارزش علمی یا هنری باشد 2- با استانداردهای عرفی و فرهنگ جنسی جامعه منطبق نبوده و تلقی شهوانی شدن از آن گردد.فیلم پورنو هم مضرات زیاد دارد و هم منافع اندک و در این بحث به آن اشاره میکنم:
مضرات فیلم پورنو
1- حساسیت زدایی تدریجی فرد نسبت به اعمال جنسی مثل سکس گروهی یا سکس نامتعارف یا سکس با کودکان و نوجوانان و حیوانات یا سکس با محارم یا متاهلین و از بین رفتن قبح اخلاقی و عقلی و عرفی آن
2- تلقین رابطه زن و مرد بر پایه سکس به جای تعهد و علاقه و اطمینان
3- تحقیر زن و معرفی زن به عنوان وسیله خوشگذرانی و نیز تصویر انحرافی از مرد نشان دادن در خصوص اینکه مرد زن را فقط برای سکس میخواهد نه آرامش معنوی و انسانی
4- حضور مردان با اندامهای تناسلی نامتعارف که اکثرا با پروتز مصنوعی ایجاد شده است جهت تلقین کوچکی آلت تناسلی در مردان و زنان مشاهده گر جهت فروش وسایل بزرگ کننده آلت تناسلی فاقد ارزش علمی و تجارت هنگفت میلیاردی از سادگی و ناآگاهی افراد چرا که حتی آلت تناسلی 10 سانتی متر هم براحتی برای لذت جویی زن و مرد کافی است و مهم مهارت رابطه زناشویی است نه اندازه آلت!!
5- صداگذاری خاص بر روی فیلم برای اغراق چندین برابر لذت جنسی و گمراهی ذهنی در بیننده و شنونده و بخصوص ایجاد عدم اعتماد به نفس و سردی روابط زوجین یا جوانان دارای پارتنر یا خرده گیری و انتقاد زوجین از همدیگر با روابط معمول و نرمال زناشویی که فاصله بسیار زیاد با آن فیلمها دارد.
6- استفاده از زنان یا مردان دارای اندام متناسب و با چهره راضی و خرسند از این داستان برای از بین بردن قبح اخلاقی و نیز ایجاد دلسردی جاذبه جنسی فیزیکی در اکثر زوجین یا پارتنرها که اندامهای معمولی دارند.جالب اینکه در اکثر مردان و بخصوص زنان شرکت کننده در این نوع فیلمها ، اختلالات مصرف مواد، اعوجاجات روانی یا انزجار خود فرد از این فیلمها وفقط انجام آن بدلیل تمتع مالی دیده میشود.
7- زمان معمول یک رابطه جنسی از 2 دقیقه تا 10 دقیقه کاملا نرمال است. ولی با توجه به فیلمبرداری های چندباره از هنرپیشه های فیلم بعد هر انزال فردی و وصل تکه های فیلم گاها عمل جنسی خیلی طولانیتر جلوه میکند تا بتوانند داروهای تاخیری یا کاندومهای تاخیری خود را به افراد ناآگاه به فورش برسانند.
8- آموزش نادرست سکس به افراد به دلیل شروع خیلی سریع و مکانیکی سکس بدون مراحل پیش نوازی و پس نوازی در عمل جنسی
9- اعتیاد به دیدن این نوع فیلمها و سایتها میتواند زمان زیادی از فرد گرفته و باعث عقب افتادگی رشد شخصیتی اجتماعی تحصیلی فرد و حتی ازهم پاشی کانون خانواده گردد.
منافع
1- در مردان و زنانی که در خانواده های خشک یا سنتی یا مذهبی بزرگ شده و بخصوص زنانی که هیچ نوع اطلاع مهارتهای جنسی ندارند تا حدودی میتواند باعث آموزش و یادگیری پوزیشنهای مختلف سکس و بعضی اعمال جنسی دیگر گردد که البته خود ممکن است فرد را درگیر روابط پرخطر در آینده هم بکند.
2- به عنوان مرحله پیش نوازی جنسی در بعضی ها میتواند موثر باشد.
3- در ایجاد فانتزی های جنسی هم کمک کننده است.
4- در افراد با کاهش میل جنسی یا اختلالات نعوظ تا حدی میتواند کمک کننده باشد.
در کل عوارض و خطرات این فیلمها و سایتها بخصوص برای جوانان بسیار بسیار بیشتر از منافع آن است و بررسی های من نشان داده است که اکثر جوانان بدلیل عدم دسترسی به آموزش درست در خصوص مسایل جنسی، از روی کنجکاوی در ابتدا وارد این نوع مضامین میشوند و اکثر متاهلین به دلیل خروج از یکنواختی جنسی بدلیل ناآشنایی با روشهای حفظ طراوت رابطه زناشویی به این نوع فیلمها علاقه نشان میدهند. هم افراد در طیف سلامت نرمال و هم افراد در طیف اختلال شخصیت و دارای اختلالات روانپزشکی از این سایتها و فیلمها استفاده میکنند که البته در افراد با شخصیت مرزی و ضداجتماعی و خودشیفته و نمایشی بیشتر دیده میشود. جالب اینکه در مطالعات متعدد نشان داده شده است که انگیختگی جنسی مردان بیشتر در صحنه های مرد با زن دیده میشود ولی انگیختگی جنسی زنان در تمامی صحنه ها چه مرد با زن ، چه زن با زن، چه انسان با حیوان هم دیده میشود و این داستان قدیمی یعنی کمرنگ بودن بعد شهوانی در مقابل بعد عاطفی در زنان هم کم کم نیاز به تغییر نگرش علمی و اجتماعی فرهنگی دارد.
تقاضای بنده از مسوولین فرهنگی کشور به عنوان روانپزشک و محقق در مسایل جنسی و زناشویی،ایجاد فضا برای کار در رسانه و مدارس و دانشگاهها برای آموزش تربیت جنسی و مهارتهای زناشویی به مردم میهن میباشد قبل اینکه باورهای عرفی و اخلاقی ما، بازیچه دست دشمنان وطن قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed