از دیرباز از جمله مهمترین دغدغه ها و سوالات مردان در زمینه مسایل جنسی اندازه آلت تناسلی بوده است. تصور غلطی در بین مردان رایج است که هر چه اندازه آلت تناسلی بزرگتر و ضخامت آن بیشتر باشد نشانه قدرت مردانگی بیشتر و لذت بیشتر در هنگام رابطه جنسی می باشد. بر اساس همین دیدگاه غلط بسیاری از افراد و شرکتهای سودجو به ارایه روشها داروها و دستگاههای بلند کننده و کلفت کننده آلت تناسلی مردان اقدام و سودهای کلانی به جیب می زنند. باید دانست که در حالت عادی یعنی زمانی که آلت تناسلی به حالت نعوظ در نیامده اندازه طبیعی بین ۶ تا ۱۰ سانتیمتر می باشد و در حالت نعوظ کامل نیز اندازه طبیعی بین ۱۲ تا ۲۰ سانتیمتر می باشد. (بطور متوسط ۱۵ سانتیمتر) اندازه بیشتر باعث بروز مشکلاتی می گردد و اندازه خیلی کوچک تر نیز عمل جنسی را دچار مشکل می سازد.اندازه آلت تناسلي در حالت معمولي زماني كه شل و آويخته است ‏، اندازه آنرا در حالت نعوظ مشخص نمي كند.

طول واژن یا مجرای تناسلی زنانه نیز در حالت عادی ۶ تا ۸ سانتیمتر و در حالت نعوظ بین ۱۰ تا ۱۲ سانتیمتر    می گردد. شاید تعجب کنید ولی خانمها نیز حالتی شبیه نعوظ را در واژن خود تجربه می کنند. در زمانی که تحریک جنسی وجود دارد طول واژن افزایش یافته و جدار آن کشیده و سفت می گردد تا آمادگی پذیرش آلت تناسلی مردانه ایجاد گردد. آلت تناسلی مردانه بیش از اندازه بلند هنگام عمل جنسی با فشار بر دهانه رحم باعث ایجاد درد و تحریکات دردناک شده و رابطه جنسی را برای زن بصورتی تنفر آمیز در آورده و به مرور زمان باعث سردی جنسی می گردد. بسیاری از زنان به علت طول و ضخامت بیش از اندازه آلت تناسلی همسر به مرور از برقراری رابطه جنسی با او کناره گیری کرده و به سردی جنسی مبتلا می گردند. گاهی نیز این مشکل به طلاق می انجامد. تناسب اندازه و ضخامت آلت تناسلی مرد و واژن زن باعث می گردد تا رابطه جنسی برای زن و مرد لذت بخش گردیده و با لذت بیشتری به رابطه ادامه دهند. همچنین روشهای متعدد برای بلند کردن آلت تناسلی فقط نعوظ را طولانی می نمایند و تاثیر ثابت شده ای در زمینه افزایش طول ندارند.

 

در بخش اندام تولید مثلی مردان در مورد آناتومی و ویژگیهای ساختاری آلت تناسلی و مکانیسم نعوظ توضیحاتی داده شد که قابل بازبینی مجدد ( اندام تناسلی مرد)می باشد. آلت تناسلی فاقد عضلات بوده و علت نعوظ نیز وارد شدن خون در اجسام غاری(غار مانند) می باشد که باعث افزایش طول و ضخامت آلت در هنگام تحریک می شود و پس از پایان تحریک یا  وقوع انزال نیز بلافاصله آلت جنسی به دلیل خروج خون از این اجسام به اندازه قبلی خود بر می  گردد. اندازه اجسام غاری ثابت بوده و قابلیت افزایش طول و ضخامت را ندارد. لذا روش بلند کردن آلت تناسلی با دارو و یا ورزش کاملا بی پایه و اساس بوده و فقط تبلیغات سود جویانه می باشد. دقت داشته باشیم که یک رابطه جنسی لذت بخش به نحوه رفتار شرکای جنسی و شیوه رفتاری آنها وابسته است و نه به اندازه و ضخامت آلت تناسلی!؟

 

12294851_10200916784838151_7315914545642010961_n

عوامل تعیین کننده اندازه آلت تناسلی

اندازه آلت تناسلی مردان-اندازه آلت تناسلی بر مبنای زمینه های ژنتیکی فرد تعیین می شود. اندازه آلت تناسلی در طی بلوغ تغییر می کند .رشد آلت تناسلی بین سنین 10 تا 14سالگی شروع می شود، البته این زمان در بعضی پسر بچه ها زودتر و بعضی دیرتر است. رشد آلت ابتد ا در طول و سپس در قطر صورت می گیرد.

در ابتدا بیضه ها شروع به بزرگ شدن کرده و رویش موهای تناسلی آغاز می شود. رشد آلت تناسلی ابتد ا در طول و سپس در قطر صورت می گیرد. اندازه متوسط آلت تناسلی افراد بالغ در حالت معمولی (شل) بین 6تا 11 سانتی متر است. نوجوانان برای آگاهی از اندازه قطعی آلت تناسلی شان باید تا یک تا دو سال پس از توقف رشد قدی خود صبر کنند.

همچنین ابعاد بدن فرد، طول آلت تناسلی را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر فردی چاق و سنگین وزن باشد آلت تناسلی او کوچکتر به نظر می آید. چون توسط بافتهای بدن احاطه شده و گاهی در چربی های بدن فرو می رود. این حالت در اصطلاح پزشکی آلت پنهان شده نامیده می شود. تعدادی از حالات طبی وجود دارند که بر اندازه آلت تاثیر می گذارند. اینها در زمان تولد آشکار هستند و نیازمند مداخله طبی هستند مانند آلت پره دار، تله دار و پنهان شده( در موارد نادر کودک بدون آلت دنیا می آید). کوچکی واقعی اندازه آلت تناسلی مردان می تواند سبب تبعات روانی ناگوار و مشکلات عدیده در زندگی زناشویی شود.البته مثل هر بیماری دیگری، کوچکی واقعی آلت تناسلی مردان یا «کوچکی مرضی دستگاه تناسلی » تعریف علمی خاص خودش را دارد و صرف ادعای فرد دلیل وجود مشکل در وی نیست. ممکن است که فرد انتظارات خاصی از خود داشته باشد ولی این دلیلی بر وجود بیماری نیست. هر پسربچه بالای 1سال که طول دستگاه تناسلی اش در حالت کشیده، کمتراز 9/ 1 سانتی متر است، باید مورد بررسی قرار گیرد.

تشخیص زودرس و به موقع «کوچکی واقعی آلت تناسلی » دارای اهمیت بسیار زیادی است، چون با درمان مناسب و به موقع، این کودکان تقریبا دستگاه تناسلی طبیعی خواهند داشت.

اندازه آلت تناسلی در سن بلوغ رابطه مستقیم با زمان درمان دارد. هرچه درمان زودتر انجام شود، اندازه آلت تناسلی در سن بلوغ نزدیکتر به میزان طبیعی خواهد بود.

برای درمان «کوچکی واقعی آلت تناسلی » 2 راه وجود دارد؛ یکی از راههای درمان کوچکی آلت تناسلی، دارودرمانی است که معمولا تا قبل از 14 سالگی موثر است و دیگری عمل جراحی است که بعد از سن بلوغ انجام می شود.

هیچ دستگاهی که مورد تایید مجامع علمی معتبر باشد، جهت تغییر اندازه آلت تناسلی وجود ندارد. دستگاه هایی که در اینترنت یا شبکه های ماهواره ای تبلیغ می شوند هیچ نتیجه و کارکردی ندارند. این دستگاه ها نه تنها بی فایده هستند، بلکه در مواردی عوارض زیانبار را نیز به همراه دارند.ضمن اینکه اخیرا عده ای سودجو، داروهایی را تبلیغ و عنوان می‌کنند که این داروها صددرصد موثر و تضمینی هستند ولی به نظر بنده هیچ تضمینی وجود ندارد…..

اندازه طبیعی طول آلت در سنین مختلف
 

سن

اندازه الت(cm)

نوزاد

0.4 + 3

1-2سالگی

0.8 + 4.7

5-6سالگی

0.9 + 6

10-11سالگی

1.1 + 6

بالغین

1.6 + 13.3

 

در حال حاضر به غیر از مواردی که آلت در چربی ریشه خود مخفی شده و میتوان با کاهش وزن و در برخی موارد برداشتن چربی های اضافه نسبت به افزایش طول در معرض دید آلت اقدام نمود روش صد در صد تایید شده دیگری وجود ندارد و بسیاری از قرص ها و پمادها و وسایل مکانیکی ، هیچ گونه تاییدیه جهانی ندارند و توسط وزارت بهداشت و درمان کشور هم مورد تایید نیستند. اخیرا در مورد کشنده ها که با کشش مکانیکی باعث افزایش طول آلت میگردند مطالعاتی انجام شده و افزایش موقتی تا 24 ساعت طول آلت در برخی از آنها گزارش شده است اما درمورد عوارض کوتاه مدت و درازمدت این وسایل واین که آیا بتوان به عنوان یک روش مطمئن و بی عارضه آن را به متقاضیان معرفی کرد نیاز به مطالعات بیشتر وجود دارد

اندازه آلت تناسلی مرداندر حالت عادی و غیر نعوظی اندازه آلت تناسلی مردان حدود ۷ تا ۷.۸ سانتیمتر است و قطر آلت تناسلی حدود ۶.۵ تا ۷.۲ سانتیمتر استولی اندازه آن در حالت نعوظ و شق شدن به ۱۲.۵ تا ۱۶ سانتیمتر می رسد.وقطر آن در همین حالت حدود ۱۱.۵ تا ۱۳.۵ سانتیمتر می باشد.البته تمامی این اندازها تقریبی هستند زیرا ابعاد آلت تناسلی در افراد مختلف متفاوت است و ربطی به هیکل و اندام شخص ندارد.

بعضی میانگین هایی که در جمعیت های مختلف به دست اومده از این قراره:

سودان، کلمبیا، ونزوئلا: حدود 17 سانتی متر
فرانسه، برزیل، مصر: حدود 15 سانتی متر
لیبی،ترکیه،عراق،فنلاند،یونان،کانادا: حدود 14 سانتی متر
روسیه، آلاسکا: حدود 12-13 سانتی متر
چین و هند و پاکستان: حدود 10-11 سانتی متر

مطالعه دیگه ای توسط محققان کینگز کالج لندن با بررسی بیش از ۲۰ مطالعه بر روی حدود ۱۵ هزار مرد در سنین مختلف (۱۷ تا ۹۱ سال) و در مناطق مختلف دنیا (اروپا، آفریقا، آمریکا و آسیا، از جمله در ایران) انجام شده که نتایجش سال گذشته در نشریه بین المللی ارولوژی بریتانیا منتشر شد و بر اساس اون متوسط طول آلت تناسلی مردانه در حالت نعوظ 13 سانتی متر و متوسط محیط اون حدود 11 و نیم سانتی متر گزارش شد.

جهت راهنمائی والدین گرامی، طول متوسط طبیعی آلت تناسلی کشیده شده با دست در سنین مختلف به قرار زیر می باشد : (بر حسب سانتی متر)

 

سن

Post Views: 28,372

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed