قبل از خواندن روشهای درمان مبحث آشنایی با انواع مخدر مطالعه گردد.

روشهای درمانی متعدد وجود دارد که به قرار ذیل است :

سم زدایی

1- ترک خود به خود بدون مصرف دارو و روان درمانی ( مشهور به ترک یابویی)

2- ترک با کلونیدین در حدود یک تا دو هفته…داشتن مقداری درد و علایم ترک در 5 روز اول

3- ترک با بوپرنورفین : یکی از بهترین روشهای سم زدایی در عرض یک تا 2 هفته با کمترین میزان درد ( اندکی در سه روز اول)

4- ترک با روش سه روزه RD ( ترک سریع): در عرض سه روز بدن سم زدایی کامل میشود و روش بسیار موثری است فقط درد نسبتا زیاد در روز اول و دوم دارد و از روز سوم تقریبا علایم درد وجود نخواهد داشت.

5- ترک فوق سریع UROD : در زیر بیهوشی در بیمارستان و در عرض سه تا 4 ساعت ( این روش توسط وزارت بهداشت ممنوع اعلام شده است)

درمان نگهدارنده در خصوص افراد با عود مکرر یا احتمال انتقال بیماریهای خطرناک

1- با متادون

2- با بوپرنورفین

3- با تنتور اپیوم

تمام این روشها در مطب اینجانب قابل انجام است. در ضمن در منزل افراد هم در صورت درخواست افراد سم زدایی و درمان نگهدارنده قابل انجام میباشد

نکته مهم : ترک اعتیاد بدون روان درمانی و کمک به سازگاری فرد با خود و جهان اطراف و درمان اختلالات روانپزشکی همراه از قبیل افسردگی و اضطراب و مشکلات شخصیتی و پرخاشگری و غیره تقریبا همیشه با شکست روبرو خواهد شد. در مطب اینجانب درمانهای روانشناختی و دارویی برای این افراد در صورت ورود به پروسه ترک دارویی و پرداخت هزینه طبق مصوبات دولت، به صورت رایگان می باشد.